U kunt bij ons terecht voor fysiotherapeutische behandeling bij Osteoporose en osteopenie. Osteoporose betekend dat de botmineraaldichtheid erg laag is en u daardoor meer risico loopt op botbreuken. Eigenlijk worden uw botten brozer, minder sterk. U kunt deze aandoening remmen!

We geven u informatie over osteoporose en zoeken samen naar de juiste behandelvorm. Bekijk de Starterset Samen Beslissen, zodat u goed voorbereid naar de afspraak kunt komen! Verder kunt u op de website van de Osteoporose Vereniging veel informatie lezen over osteoporose.

Bent u benieuwd of u risico loopt of hoe hoog het risico is op osteoporose? Vul de zwakke botten test van de Osteoporose Vereniging in!
Benieuwd of vervolg onderzoek nodig is, bekijk hieronder de risicofactoren test.

Osteoporose Risicofactoren

Wat kunt u zelf doen?

BeïnvloedbaarNiet Beïnvloedbaar
Laag lichaamsgewichtHogere leeftijd
RokenEerdere fractuur
Overmatig alcoholgebruikVroege menopauze
Te weinig bloodstelling aan zonlichtPositieve familieanamnese
Gebrek aan lichaamsbewegingDiverse chronische aandoeningen (o.a. ontstekingen, infecties en o.b.v. hormonen)
Medicatie (o.a glucocorticoden, anti-epileptica, antidepressiva, antihormonale therapie)

Uw huisarts of vaatchirurg kan een verwijzing sturen naar ons via Chronisch ZorgNet, Digi H, ZorgDomein, mailen of met u meegeven op papier. Wanneer u door uw arts wordt doorverwezen nemen wij binnen 3 dagen contact met u op voor het maken van een afspraak.

Heeft u een DEXA-scan gehad? Neem de uitslag mee naar uw afspraak!

Vergoeding

De behandelingen worden vergoed door uw aanvullende verzekering (zie uw polisvoorwaarden) of u ontvangt een factuur. Deze aandoening is niet opgenomen in de basisverzekering.

Zorgdomein
Verwijs door via Zorgdomein