Fysiotherapie bij de ziekte van Parkinson en parkinsonisme.

Vanaf 1 januari 2023 zijn wij aangesloten bij ParkinsonNet.

De fysiotherapeut heeft zich extra geschoold en blijft zich scholen in de ziekte van Parkinson en de Parkinsonismen. Daarnaast krijgt u hierdoor de fysiotherapie behandeling volledig vergoed bij uw zorgverzekeraar.

Met de Parkinson Zorgzoeker vind u, naast onze aangesloten fysiotherapeut Ilona, ook andere zorgverleners die aangesloten zijn bij ParkinsonNet.

Hier volgt een overzicht van links naar meer informatie over Parkinson.

Benieuwd welke trucs andere mensen met parkinson gebruiken om bijvoorbeeld beter te lopen? Bekijk dan de website van het RadboudUMC.

Leer hier meer over de ziekte van Parkinson, via ParkinsonTV

ParkinsonSupport

Wanneer of voordat u of uw naaste een palliatief traject in gaat zijn er veel vragen. Hiervoor is het ParkinsonSupport Plan gemaakt. Een praktische handleiding die steun geeft rondom de gesprekken over de late fase.

Parkinson Vereniging

De ParkinsonVereniging heeft meerdere initiatieven, zoals:

Beweeggroepen in de buurt waarvan de trainer/coach geschoold is in de ziekte van Parkinson

Het Parkinson Café, waar een ieder elkaar kan ontmoeten en ervaringen kan uitwisselen.

De Parkinson Academie, waar u workshops, webinars, informatiedagen en cursussen kunt volgen voor en door mensen met de ziekte van Parkinson.

Lid worden van de ParkinsonVereniging? Een aantal zorgverzekeraars vergoed de contributie. Zie hiervoor uw polisvoorwaarden. Zorgwijzer heeft een overzicht gemaakt van de vergoeding in 2022.